چرا خرید بک لینک کار اشتباهی است؟
چرا خرید بک لینک کار اشتباهی است؟
نحوه صحیح بک لینک سازی برای وب سایت؟
درباره بک لینک و رپورتاژ آگهی بیشتر بدانید؟
اصلاً بک لینک چیست؟ بهینه سازی سایت ها برای موتورهای جستجو که آن را با نام سئو می شناسیم در کل به دو شاخه ی “آف سایت” (off site) و “آن سایت” (on site) تقسیم می شوند.
آموزشگاه طراحی وب سایت و سئو دارکوب با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور تاسیس شده است و علاقه مندان می توانند در دوره های آموزش طراحی وب و سئو شرکت نمایند.
به طور خلاصه، سئوی “آن سایت” به این معنی می باشد که عوامل درونی سایت را طبق الگوریتم های موتورهای جستجو مانند گوگل بهینه کنیم تا سایتمان در موتورهای سرچ، اعتبار کسب نماید و رتبه ی آن افزایش پیدا کند. در واقع در این حالت به خود سایت پرداخته می شود و عواملی درونی سایت مانند سرعت سایت، کدهای سایت و لینک های داخلی سایت بهینه می شود و تولید محتوا برای سایت به صورت صحیح و تاثیرگذار برای موتورهای جستجو انجام می گیرد.
سئوی “آف سایت” همانطور که گفته شد عوامل بیرونی هستند. به این معنی که سایت در فضای مجازی به طرق مختلف مطرح شود. عضویت در برخی انجمن های مرتبط با موضوع سایت و شرکت در مباحث مطرح شده، عضویت در شبکه های اجتماعی و وصل کردن آن به سایت، تولید محتوا در سایت هایی که رتبه ی بالایی دارند و گرفتن لینک از آن به سایت خود و … از جمله مواردی هستند که در سئوی آف سایت به کار گرفته می شوند. گوگل به شناخته شدن سایت شما در فضای مجازی توسط سایت های دیگر به شدت اهمیت می دهد به همین دلیل باید با سایت های دیگر در ارتباط بود. به همین خاطر سعی می شود از سایت های رتبه بالا به روش درست و صحیح، لینک به سایت خود گرفت. این لینک ها را بک لینک می نامند. در واقع بک لینک، لینک های خارج از سایت خودمان است که از سایت های دیگر به سایتمان درج می شود. بک لینک سازی یکی از مهمترین فرآیندها در سئو خارج سایت می باشد.
از آنجایی که گوگل برترین موتور جستجو است و بخصوص در ایران بسیار بیشتر از موتورهای جستجوی دیگر مورد استفاده قرار می گیرد، ما بیشتر اصطلاح گوگل را در این مقاله بکار خواهیم برد. همانطور که گفته شد، لینک های خارجی برای گوگل به شدت اهمیت دارد و این مورد را به عنوان یکی از فاکتورهای فعال بودن و شناس بودن سایت شما در اینترنت تلقی می کند به همین دلیل سئوی “آف سایت” به شدت با اهمیت است و کاری تخصصی می باشد که به تجربه و مطالعه نیاز دارد. اگر سئوی خارجی سایت به درستی انجام نگردد می تواند برای رتبه گیری در گوگل، سایت شما را دچار مشکلات اساسی نماید. یکی از این مشکلات اساسی، پنالتی شدن سایت است؛ به این معنی که گوگل متوجه می شود که شما اصطلاحاً با کلک قصد دارید گوگل را گول بزنید تا رتبه کسب کنید. در این صورت سایت شما را در لیست سیاه خود قرار می دهد تا رتبه نگیرید. البته خارج کردن سایت از حالت پنالتی امکانپذیر است اما هدف صحبت ما در این مقاله نیست.
در سال های گذشته، سئو سایت بسیار آسان بود و تنها با درج چند لینک خارجی به سایت شما، رتبه آن به خوبی پیشرفت می کرد. البته این به شرط بهینه بودن سایت شما در حالت “آن سایت” است. این به این معنی است که اگر سئوی “آن سایت” شما دچار مشکل باشد و تنها به سئوی “آف سایت” بسنده می کردید، نمی توانستید به خوبی نتیجه بگیرید ولی در صورت بهینه بودن سایت در حالت “آن سایت”، می توانستیم به خوبی از سئوی “آف سایت” نتیجه بگیریم. اما در سال های اخیر سئو بسیار سخت شده چرا که گوگل دائما الگو.ریتم های خود را به جهت اینکه اشخاص با فریب دادن گوگل سعی در رتبه گیری داشتند، تغییر می دهد تا سایت هایی که واقعا شایسته ی رتبه بالا هستند، سعود کنند.
البته این مورد یکی از مواردی است که گوگل الگوریتم هایش را تغییر می دهد. مورد دیگری که در این باب دخیل است، تبلیغات گوگل است. درواقع تبلیغ گوگل با نام گوگل ادوردز یکی از موارد مهم درآمدی گوگل است که بیشتر از هر راه دیگری از آن درآمد کسب می کند. به همین دلیل کار را برای سایت ها بسیار سخت می کند تا نتوانند به راحتی رتبه کسب کنند و ناچار باشند از تبلیغ گوگل ادوردز استفاده کنند که این مورد هم شامل پرداخت هزینه به گوگل است. در جستجوهای گوگل اگر دقت کرده باشید در کنار لینک برخی سایت ها گزینه ای به نام Ad درج می شود که همان تبلیغات گوگل است. سایت مورد نظر به گوگل پول پرداخت کرده است تا رتبه خود را در بالای جستجوها بر حسب کلمه ی کلیدی مورد نظر نشان دهد. البته درج ادوردز گوگل نیز نیاز به تخصص و تجربه دارد تا به صورت بهینه از شارژ استفاده شود و بهترین نتیجه را به دست آورید.
یکی از واقعیت هایی که راجب سئو وجود دارد این است که اصلاً چیزی به نام سئو وجود ندارد و قانونی نیست. در واقع افراد سعی دارند با ترفند هایی که گمان می رود برای گوگل مهم باشد، سایت را بهینه کنند تا رتبه ی سایت در گوگل افزایش پیدا کند. نام این کار را هم سئو گذاشته اند وگرنه سئو چیزی نیست که قانونی باشد. در واقع سئو یک علم ثبت شده نیست و در هیچ دانشگاهی در دنیا آموزش داده نمی شود و اصطلاحاً رسمی نیست. البته حتی خود گوگل اطلاعاتی برای بهبود سئو و وضعیت سایت در موتور جستجو ارائه می نماید.
به همین دلایلی که گفته شد، گوگل الگوریتم های خود را به صورت کاملا مخفیانه تغییر می دهد تا سئوکاران در دنیا نتوانند رتبه ی سایت را به راحتی افزایش دهند و از طرفی ناچار شوند تا از تبلیغ گوگل استفاده کنند که پول پرداخت کنند. در حقیقت، سئو کاران در دنیا دشمن گوگل هستند.
همانطور که پیشتر اشاره شد، بک لینک ها برای گوگل دارای اهمیت فراوان بودند و سئو کاران به اهمیت این مسئله پی برده بودند به همین دلیل با درج چند بک لینک، سایت ها به راحتی افزایش رتبه پیدا می کرد. به همین دلیل افرادی پیدا شدند تا ربات هایی نوشتند که به صورت اتوماتیک برای سایت ها، بک لینک درج می کرد و به این وسیله درآمدزایی می کردند. به اصطلاح بک لینک می فروختند و سایت ها هم این بک لینک ها را خریداری می کردند تا سایتشان در مدت زمان بسیار پایینتر در گوگل اعتبار کسب نماید.
گوگل نیز برای جلوگیری از این مسئله، الگوریتم های خود را به مرور زمان تغییر داد و شرایط را به حدی سخت کرد که فقط بک لینک های واقعی و معتبر برای سایت ها رتبه آوری کنند. بنابراین فروش بک لینک و خرید بک لینک به سئوی سیاه تبدیل شد و به شدت برای سایت ها ضرر می رساند. بک لینک ها خود به شاخه ای تخصصی و اصولی در سئوی “آف سایت” تبدیل شد چرا که با تحقیقات و آزمون و خطا، سئو کاران به این نتیجه رسیدند که فقط به صرف درج بک لینک، سایت ها رتبه پیدا نمی کنند و باید یکسری قواعد و قوانین رعایت شود تا آن بک لینک تاثیر بسیار مثبت داشته باشد. در غیر اینصورت همان بک لینک ها به شدت مضر می شوند و باعث پنالتی شدن سایت با گذشت زمان خواهد شد. بنابراین زمانی که بک لینک درج می شود باید با نگارش درست و در جای درست که متخصصین سئو بخوبی به آن اشراف دارند درج شود تا بازدهی مثبت داشته باشد. یکی از این شرکت هایی که در این زمینه بسیار با تجربه عمل کرده و تخصص آن را دارد و همچنین سئو را بدون هیچگونه سئوی بلک (Black hat seo) انجام می دهد، شرکت سئو دارکوب است که سالهاست در زمینه ی طراحی اصولی سایت و سئوی اصولی سایت تجربه و تخصص دارد. با خرید بک لینک هایی که با تعداد بالا به فروش می رسد، نمی توان دانست که این اصول در آن رعایت می شود یا خیر.
در بسیاری موارد دیده شده که برخی شرکت های فروشنده ی بک لینک های انبوه، به صورت رندوم، سایت هایی در اینترنت پیدا می کنند و بک لینک را در آن درج می کنند بدون اینکه آن سایت بررسی شود. که البته معمولاً توسط ربات انجام می شود. این بررسی از جهات مختلف است. به عنوان مثال رتبه ی سایت مقصد، فعال بودن سایت مقصد، مرتبط بودن آن با موضوعیت سایت خودمان و … از مواردی است که باید سایت مقصد برای درج بک لینک بررسی شود. با خرید بک لینک های انبوه که توسط افرادی که تخصص این کار را ندارند انجام می شود، اگر یک یا چند بک لینک در سایت نا مناسبی درج شود، همان باعث می شود تا سایت به جای رتبه گرفتن در گوگل، بلعکس نتیجه بگیرد. حتی ممکن است در مواردی در بازه زمانی محدودی، سایت شما رتبه ی مناسبی در ظاهر کسب کند اما ممکن است بعد از مدتی، گوگل آن را شناسایی کرده و پنالتی کند.
بنابراین درج بک لینک هم با توجه به تغییرات الگوریتم های گوگل، کاری تخصصی و زمان بر شده است که باید توسط مهندسین سئو انجام شود. با خرید بک لینک ها، گول افراد سودجو را نخورید که با هزینه ی کم و بازی با کلمات، سعی در سوء استفاده از شما دارند.
نحوه صحیح بک لینک سازی برای وب سایت؟
تنها با مبلغ ۵ هزار تومان می توانید در سایت http://sellfree.ir آگهی ویژه یک ماهه بگذارید. لینک این آگهی ها به صورت فالو می باشد و تاثیر بسیار مثبتی بر روی سئو وب سایت خواهد داشت.
یکی از روش هایی که در سئو برای بالا بردن رنک وب سایت در موتورهای جستجو استفاده می شود بک لینک سازی (Link Building) می باشد که بک لینک سازی به عملیات قرار دادن لینک وب سایت در سایت های دیگر عنوان می گردد. در صورتی که عملیات بک لینک سازی طبق اصول درستی انجام گردد رتبه وب سایت در موتورهای جستجو بالا می رود و در غیر این صورت ممکن است صدمات جبران ناپذیری به رنکینگ وب سایت وارد آید. در این مقاله به شما نحوه اصولی بک لینک سازی را آموزش خواهم داد.
بررسی نکات قبل از شروع عملیات
قبل از شروع عملیات بک لینک سازی حتما وب سایت را از نظر اصول سئو بررسی نموده تا مشکلی از این بابت نداشته باشد. بررسی وب سایت را حتما زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی وب سایت انجام دهید تا موردی از نظر شما پنهان نماند. برای بک لینک سازی وب سایت حتما می بایست از محتوای کافی برخوردار باشد و به صورت دوره ای در سایت مقالات جدید و مفید در زمینه شغلی وب سایت بارگذاری گردد. پس از بررسی وب سایت می توانید عملیات بک لینک سازی وب سایت را آغاز نمایید.
مکان های بک لینک سازی وب سایت
یکی از بهترین مکان های ایجاد لینک به وب سایت فروم ها و تالارهای گفتمان می باشد که می توانید مقالات خود را در آنها با ذکر منبع منتشر نمایید. البته فراموش نشود امضاء انجمن را لینک به وب سایت خود قرار دهید و همچنین در بخش پروفایل آدرس وب سایت را حتما درج نمایید.
در سایت های ساخت وبلاگ رایگان می توانید عضو شده و مقالات خود را در آنها نیز بارگذاری نمایید البته این کار را حتما با ذکر منبع انجام دهید.
می توانید مقاله بهترین مکان های بک لینک سازی وب سایت را مطالعه نمایید.
زمان انجام بک لینک سازی
این عملیات می بایست به طور طبیعی و در تمامی روزهای هفته انجام گردد و تعداد ایجاد بک لینک متعادل باشد. به عنوان مثال در یک روز ۱۰۰ بک لینک ایجاد ننمایید و روز دیگر ۱۰ بک لینک و سعی نمایید به طور متوسط میانگین بک لینک های وب سایت شما در زمان های مختلف برابر باشد. با توجه به ساعات کاری شرکت ها معمولا بک لینک ها در ساعات کاری ایجاد می گردند و بهتر است در خارج از ساعات کاری نیز بک لینک ایجاد نمایید. معمولا عملیات بک لینک سازی برای وب سایت با حجم زیاد انجام می گردد و رفته رفته با توجه به جذب کاربر برای سایت میزان تعداد بک لینک ها کمتر می شود.
تعداد بک لینک
تعداد بک لینک ها هر چه بیشتر باشد بهتر است البته کیفیت این لینک ها متفاوت بوده و با کیفیت تر باشند تاثیر مثبت تری بر روی رنکینگ و سئو وب سایت خواهند داشت. لینک ها همچنین می توانند اثر منفی بر روی وب سایت داشته باشند و وب سایت شما را متحمل زیان های جدی نمایند. بهتر است بک لینک سازی وب سایت خود را حتما زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی وب سایت انجام دهید زیرا ممکن است با انجام روش های غلط بک لینک سازی وب سایت شما جزو مجازات های موتورهای جستجو نظیر گوگل قرار گیرد و سایتی نیز که مجازات شد به سختی از این مرحله خارج می گردد.
کیفیت بک لینک ها
برای آنکه کیفیت بک لینک های شما مناسب باشد موارد زیرا را مد نظر قرار دهید:
- سعی نمایید لینک های ایجاد شده خود را در سایت های مرتبط به زمینه فعالیت وب سایت ایجاد نمایید
- بر روی کلمه کلیدی خاصی تمرکز ننمایید و هر بار لینک را با یک نوع کلمه لینک نمایید
- از قرار دادن لینک هایی که در تمام صفحات وب سایت قرار می گیرند و به طور مستقیم به سایت شما لینک می گردند جدا پرهیز نمایید
- استفاده زیاد از کلمات کلیدی در ایجاد لینک ها ممکن است به سایت شما لطمه بزند
- لینک دادن از داخل مقالات کار درستی است اما انجام آن به مانند سایت ویکی پدیا اشتباه است
- لینک ها می بایست طبیعی باشند و توسط کاربران ایجاد شده باشند
- از تبادل لینک اجتناب نمایید
- از خرید لینک جددا خودداری نمایید
درباره بک لینک و رپورتاژ آگهی بیشتر بدانید؟
در حال حاظر با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی رپورتاژ آگهی یکی از تأثیرگذارترین و معتبرترین راهها برای تبلیغ و فروش محصولات آنلاین و حتی حضوری میباشد که روزانه بر تعداد طرفداران این نوع تبلیغ افزوده میشود و شما میتوانید همواره با خیالی آسوده از این نوع آگهی استفاده کنید و مطمئن باشید که در جذب مشتری تاثیری بسیار دارد و به شما کمک خواهد کرد. اگر اطلاعات شما در رابطه با رپورتاژ آگهی اندک است همراه ما باشید تا به شما کمک کنیم بتوانید اطلاعات خود را در زمینه نوشتن رپورتاژ آگهی و خرید رپورتاژ آگهی افزایش دهید و بهترین انتخابها را در زمینه تبلیغات و آگهی داشته باشید.
معرفی رپورتاژ آگهی
رپورتاژ آگهی یا بک لینک در علم بازاریابی اینترنتی در واقع جزء کلمات هم معنی و یکسان می باشند. هر دو این موضوعات در لغت به معنای ارتباط دهنده دو سایت از لحاظ محتوایی می باشد. استفاده از رپورتاژها به دلیل تناسب محتوای یک سایت با سایت دیگر می باشد که به سایت مورد نظر کمک می کند تا مفهوم اصلی خود را راحت تر برساند. گاهی توضیحات و ارائه اطلاعات خاص در رپورتاژ آگهی صورت می گیرد. بالا بودن تعداد رپورتاژها نشان از محبوییت سایت شما دارد. یکی از استفاده های نامناسب رپورتاژ آگهی در ایران استفاده تبلیغاتی از آن است. در واقع رپورتاژ آگهی یک قسمتی از محتوا می باشد که ربطی به تبلیغات و مارکتینگ سایت ندارد. استفاده تبلیغاتی از رپورتاژها از طرف گوگل مردود اعلام شده و باعث کاهش رتبه و جریمه سایت مورد نظر می شود.
انواع رپورتاژ آگهی
رپورتاژ آگهی نمایشگاهی دارای گونه های مختلفی می باشد. شما با توجه به انتخاب سبک مورد نظر باید اولویت های طراحیتان را مشخص کنید. رپورتاژ با توجه به محیط ارائه آن می تواند به صورت های مختلفی طراحی شوند. انواع رپورتاژ آگهی عبارتند از رپورتاژ آگهی تلویزیونی، مجله، روزنامه، اینترنت، آگهی و هر رسانه ای که امکان ارائه انواع آگهی در آن وجود داشته باشد. پر کاربردترین و رایج ترین روش برای رپورتاژ آگهی استفاده آن در سایت های اینترنتی می باشد. این روش در محتوا و مقاله های سایت های اینترنتی تأثیر بسیار بیشتر و عمیق تری بر روی مخاطب می گذارد.
کاربرد رپورتاژ آگهی
همانطور که گفته شد رپورتاژ آگهی ها کاربرد های فراوانی دارد اما متاسفانه در ایران کاربرد تبلیغاتی آن چشمگیر تر می باشد. گاهی افراد مفهوم رپورتاژ آگهی را با تبلیغات سایتی اشتباه می گیرند که این موضوع باید برطرف شود. رپورتاژ آگهی ها باید در قسمت های خاصی از سایت که نیاز به توضیح بیشتر دارد یا باید شرایط خاصی را به خواننده ارائه دهد، قرار داده می شود. رپورتاژ آگهی ها در بلند مدت باعث بالا رفتن سایت و رشد آن می شود. در مجموع استفاده از این ابزار به صورت درست و کاربردی برای سایت ها مفید می باشد.
تفاوت بین رپورتاژ آگهی با خرید بک لینک
یکی از مزایای اصلی رپورتاژ آگهی با خرید بک لینک استفاده مادام العمر از آن می باشد. این موضوع در حالت بک لینک به صورت دائمی نمی باشد. یعنی شما برای قرار دادن یک بک لینک در سایت نیاز به تمدید ماهیانه یا سالیانه آن می باشد. ولی در رپورتاژ آگهی شما با سفارش آن در سایت یا مقاله ای به صورت دائمی افرادی که آن مقاله را می خوانند می توانند لینک مورد نظر شما را مشاهده کنند. به همین دلیل استفاده از روش رپورتاژ آگهی تاثیر بسیار بیشتر و طولانی تری بر مخاطبان و بازدیدکنندگان می گذارد. تعداد بازدیدکنندگان سایت های ارائه دهنده این لینک ها، در گسترش و توسعه لینک مورد نظر ناثیر به سزایی دارد.
فرآیند انتشار رپرتاژ آگهی
در ابتدای کار بازاریابی اینترنتی و کسب و کار اینترنتی به روش رپرتاژ، باید شما محتوا و مقاله متناسب با موضوع اصلی را تولید کنید. تعداد کلمات و کیفیت محتوا بستگی به میزان دقت شما و شرایط کاری شما دارد. استفاده از مقالات کوتاه و خلاصه در رساندن مفهوم به مخاطب کمک بیشتری می کند. در مرحله بعدی شما باید لینک ها و کلمات کلیدی مورد نظر را در محتوا جاسازی کنید. سپس این محتوا و مقاله را در یکی از سایت های معتبر و پر بازدید قرار دهید. قرار دادن عکس ها و انمیشین های مرتبط به جذابیت محتوا کمک زیادی می کند. در قرار دادن لینک ها و کلمات کلیدی سعی کنید اصول تولید محتوا را رعایت کنید. پس از انتشار مقاله در سایت مورد نظر شما می توانید مقاله را به صورت دائمی مشاهده کنید. انتشار مقاله در سایت های خبری پر بازدید امکان توسعه هر چه بیشتر محتوا را در اینترنت برای شما فراهم می کند.
مزایای استفاده از رپورتاژ آگهی
استفاده از روش های مختلف بازاریابی اینترنتی همانطور که گفته شد دارای شرایط مختلفی می باشند. قرار گرفتن در سایت های مرتبط و پر بازدید و ارائه خصوصیت های مختلف سایت در قسمت کوچکی از مقاله از جمله این موارد می باشد. از دیگر مزایای اصلی رپورتاژ می توان به قابلیت استفاده از آن در هر قسمت از مقاله، تنوع در جاسازی، قرار دادن آن کنار طرح های گرافیکی، قابلیت استفاده در سایت های داخلی و خارجی، دائمی بودن آن و قیمت پایین آن با توجه به روش های مختلف تبلیغات اشاره کرد. یکی دیگر از مزیت های این روش افزایش اعتماد مخاطبان و بازدیدکنندگان به لینک مورد نظر با توجه به قرارگیری آن در سایت معتبر و پر بازدید می باشد. امکان ایجاد چند لینک موثر و کاربردی بر روی محتوا وجود دارد.
رپورتاژ آگهی و تأثیر آن بر روی رتبه سایت ها
یکی از مزایای مناسب و مهم استفاده از رپورتاژ آگهی، بالا رفتن رتبه سایت ها با استفاده از قرار دادن لینک های مختلف می باشد. مخاطبان با مشاهده لینک سایت شما در یک سایت معتبر و پر بازدید اعتمادشان به شما افزایش یافته و بر روی لینک مورد نظر کلیک می کنند. این کلیک کردن در صورت تکرار باعث افزایش رتبه سایت ها در سایت جستجو کننده گوگل می شود.
رپورتاژ آگهی نامناسب
یکی از موارد نامناسب در استفاده از این روش، قرار دادن ربات ها یا لینک های تقلبی بر روی سایت ها می باشد. اگر این لینک ها توسط ربات ها یا سایت های نامعتبر به سایت دیگری ارجاع داده شود، رپورتاژ آگهی مورد نظر نامعتبر و مضر می باشد. از جمله ویژگی های رپورتاژ های نامناسب از سایت های نا معتبر می توان به لینک های بسیار زیاد خروجی و نا معتبر، محتوای نا مرتبط و نامناسب با سایت هدف، استفاده از آی پی های نا معتبر و اسپم و تولید محتوای تکراری اشاره کرد. در واقع هدف طراحی چنین سایت هایی همین موضوع می باشد که در مدت کوتاه با ایجاد لینک هایی نا معتیر و با تعداد زیاد اقدام به بالابردن رتبه سایت خود کنند. ایجاد چنین سایت هایی فقط در کوتاه مدت امکان پذیر است زیرا در بلند مدت این سایت ها توسط گوگل حذف می شوند. داشتن این لینک از سایت های معتبر و اصیل باعث بالارفتن رتبه سایت می شود. در حالت عادی لینک هایی که توسط نویسنده یک سایت به سایت دیگر ارجاع داده می شود جزء بک لینک های مفید می باشد.
نکات مهم در استفاده از رپورتاژ آگهی
یکی از نکات بسیار مهم در ایجاد لینک اهمیت کیفیت آن می باشد. همواره در ایجاد رپورتاژ آگهی ها باید در نظر داشته باشید که تعداد بالا باعث یالا رفتن سایت شما نمی شود بلکه کیفیت سایت های لینک دهنده مهم می باشد. این موضوع در واقع به افراد گوشزد می کند که کیفیت مهم تر از کمیت است. ارتباط بین محتوای سایت و ارتباط آن با سایت های دیگر از نکات مهم دیگر می باشد. در صورتی که سایت لینک دهنده از لحاظ محتوایی ارتباط زیادی با سایت شما نداشته باشد، سایت شما در نتایج جستجو قرار نخواهد گرفت. ارتباط بین کلمات کلیدی و محتوای سایت از جمله نکات مهم و اساسی لینک ها می باشد. گرفتن لینک هایی از سایت های هم زبان و دارای دامنه مشابه به افزایش رتبه و سرعت رشد بیشتر سایت کمک می کند.آژانس دیجیتال مارکتینگ تسمینو مجری انحصاری رپورتاژ آگهی در برترین و بهترین خبرگزاری های ایران میباشد که دارای نمونه کار چندین ساله و همچنین مشاوره های خوب در این زمینه بهترین مکان برای خرید رپورتاژ آگهی میباشد .
سعید رضایی و حامد حسین نسب
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.